Intermittent Living Coach

aug 22, 2020 | intermittent living, Nieuws

Augustus 2020: Birgitte doet de opleiding tot Intermittent Living Coach bij KPNI België

Het motto voor intermittent living is dit:

“What doesn’t kill you, makes you stronger”

Wat betekent dit in de praktijk?
Vroeger stierven we vooral aan koude, hitte, infecties, hongersnood, uitdroging… Vandaag hebben we voor al deze “problemen” een oplossing gevonden maar er zijn nieuwe voor in de plaats gekomen.

Intermittent….?

Intermittent kun je in het Nederlands misschien wel het beste vertalen als sporadisch of met tussenpozen.

Intermittent Living betekent kortstondig het onaangename, oncomfortabele gaan opzoeken. Het is echter wel belangrijk om de controle te hebben over de duur en de frequentie van de prikkel. Er zijn een heel aantal prikkels die je sporadisch kunt ondergaan of juist weglaten. Denk hierbij aan warmte, kou, beweging en natuurlijk wat tegenwoordig heel populair is:

Intermittent fasting

Intermittent fasting of periodiek vasten is een patroon van eten en niet eten. Het vertelt je niet WAT je moet eten maar WANNEER je moet eten. Je kunt het daarom het beste omschrijven als een manier van eten, een eetpatroon.

  • Het is een hulpmiddel.
  • Het is geen dieet.
  • Het vertelt je niet wat je moet eten.
  • Het gaat niet om het verminderen van calorieën.
  • Het verandert wanneer je eet en wanneer je niet eet.
  • Periodiek vasten is een van de belangrijkste factoren als het gaat om gewichtsverlies.

Intermittent fasting en in-en-uit ketose gaan is optmaal

Met andere woorden metabool-flexibel zijn.

Ketosis, het verbranden van ketonen voor energie in plaats van koolhydraten en suiker

Als je periodiek vasten combineert met het ketogeen dieet zijn er grote gezondheidsvoordelen te behalen die zich bovendien vertalen in gewichtsverlies. Wij komen hier ongetwijfeld nog op terug. Ondertussen hoef je youtube maar even in te duiken om te worden overspoeld met video van keto dudes en keto dokters (zoals Dr Berg en Dr Hyman).

Hier is een voorzetje:

Tot snel!

Birgitte Brouwer

Misschien ook interessant…

SO-CHECK

SO-CHECK

De SO-CHECK is een must als je echt de puntjes op de I wilt zetten. Beperk je thermografische afspraak niet tot alleen het monitoren van je gezondheid maar ga je thermische beelden optimaliseren. Kom erachter waar de missing link zit en ga gericht aan het werk. Zo...

De relatie tussen suiker, ons immuunsysteem en borstkanker

De relatie tussen suiker, ons immuunsysteem en borstkanker

Het wordt steeds duidelijker dat suiker invloed heeft op ons immuunsysteem en via die route ook op borstkanker. Op deze pagina zetten wij een aantal verbanden tussen suiker, insulineresistentie, ontstekingen en borstkanker op een rijtje. INHOUDSuikers zijn kryptonite...