Vitaminen, Mineralen en de SO-Check

De SO-CHECK is een must als je echt de puntjes op de I wilt zetten

Beperk je thermografische afspraak niet tot alleen het monitoren van je gezondheid maar ga je thermische beelden optimaliseren.

Zo kom jij erachter waar de missing link zit en kun je gericht aan het werk.

Waarom (mijn favoriete woord 😉 ) doet mijn lichaam wat het doet.

Iedere tumor ontstaat in een milieu van een chronische ontsteking.
Als je de toestand van chronische ontsteking opheft, en de andere verstoringen oplost, herstelt het lichaam.
Daarbij speelt natuurlijk wel mee hoe ver het ziekteproces gevorderd is.
Dr. Leo Pruimboom – Word weer mens: De terugkeer van de homo sapiens (boek)

De  SO-Check

Evalueert in real-time de mogelijke tekorten en overbelasting. Voorkom tekorten aan voedingsstoffen en ben je bewust van een toxische belasting!

Er is een slimme manieren om het bewustzijn ten aanzien van borstkanker te vergroten.
Het is bekend dat tekorten aan vitamines, mineralen en een toxische belasting een grote rol spelen in de ontwikkelen van tumoren.

Maar het is genetisch!

Echer blijkt dat het in de meeste gevallen niet genetische te zijn maar om Epigenetische veranderingen te draaien.

Een eenvoudige manier om dit te monitoren is de SO-CHECK.

Deze meet het niet in het bloed maar in het weefsel zo krijgen we een beeld van wat er ook daadwerkelijk beschikbaar is.  Een voorbeeld is b.v. magnesium als je hier naar kijkt in het bloed dan zie je maar 1%. Waar ook veel verwarring ontstaat is bij het meten van B6, deze heeft namelijk de eigenschap om zich te stappelen met neurologische gevolgen van dien.
Om van B12 een duidelijk beeld te krijgen is ook lastig vooral als je deze slikt,

Dit zijn een aantal van de belangrijke markers die door de SO-check worden gemeten:

Vitamine D3

Het hebben van voldoende hoeveelheden vitamine D (in combinatie met magnesium,  retinol en vitamine K2) is absoluut noodzakelijk voor het voorkomen van borstkanker.

Jodium (Iodine)

In het borstweefsel geeft een tekort aan jodium klachten als mastopathie, welke gepaard kan gaan met veel goedaardige knobbels in de borsten.

Jodium is een mineraal dat van groot belang is voor je gezondheid. Het speelt een belangrijke rol in de schildklierfunctie en helpt bij de productie van hormonen die invloed hebben op de groei en ontwikkeling, de stofwisseling en de temperatuurregeling. Jodium is ook noodzakelijk voor de gezonde groei van de hersenen en het zenuwstelsel. Het is belangrijk voor een gezonde huid en het behoud van een normale energiebalans. Een tekort aan jodium kan leiden tot mastopathie, schildklierproblemen, zoals hypothyreoïdie en schildklierkanker.

Magnesium

Op de thermografische foto’s is een tekort aan magnesium vaak goed zichtbaar aan de spanning in bijvoorbeeld de schouders en rug.

Magnesium is erg belangrijk voor het goed functioneren van 3.751 eiwitten! Elk eiwit heeft voldoende magnesium nodig om optimaal te werken. Magnesium is ook nodig om energie te maken in de ‘krebs-cyclus’. Om de juiste hoeveelheid magnesium te behouden, moeten de hoeveelheden ongebonden ijzer (in het weefsel) en de koper in balans zijn.

Het is belangrijk om geleidelijk aan “low en slow” magnesium toe te voegen. Als er een teveel aan magnesium is in het lichaam, kan dit een teken zijn van stress. In tegenstelling tot calcium, is magnesium het beste aanwezig binnen de cellen (het bloed) en weefsels.

Wist je dat magnesium calcium reguleert? Als er sprake is van verkalkingen in het lichaam, dan is er altijd een tekort aan magnesium.

Mocht er een tekort zijn aan magnesium, dan krijgt de lever stress en gaat het zink gebruiken als alternatief. Ga dus niet met je zink aan de gang (bij een tekort)  maar eerst met je magnesium.

Enkele van de belangrijkste functies van magnesium:

  1. Energieproductie: Magnesium is betrokken bij de productie van energie in de cel, waardoor het helpt bij het verminderen van vermoeidheid en verbetering van de prestaties.
  2. Bevordering van de spier- en nerveus functie: Magnesium helpt de spieren te ontspannen en de zenuwen te stimuleren, waardoor het helpt bij het voorkomen van spierkrampen en onrust.
  3. Regulering van bloeddruk: Magnesium speelt een belangrijke rol in het reguleren van de bloeddruk, waardoor het helpt bij het voorkomen van hart- en vaatziekten.
  4. Ondersteuning van het immuunsysteem: Magnesium helpt bij het versterken van het immuunsysteem, waardoor het helpt bij het bestrijden van infecties.
  5. Bevordering van de botgezondheid: Magnesium helpt bij het opbouwen en onderhouden van gezonde botten, waardoor het helpt bij het voorkomen van osteoporose.
  6. Regulering van de bloedsuikerspiegel: Magnesium helpt bij de regulering van de bloedsuikerspiegel, waardoor het helpt bij het voorkomen van diabetes.

Het helpt de hormoon- en slaapcycli te herstellen en ontstekingen te reguleren.

Selenium

Selenium is een mineraal dat betrokken is bij verschillende belangrijke processen in het lichaam en helpt om kanker te voorkomen.  Het is een antioxidant, wat betekent dat het helpt om schade aan celmembranen en DNA te voorkomen. Selenium speelt ook een rol bij de werking van de schildklier, waaronder de productie van hormonen die de stofwisseling reguleren. Het is ook noodzakelijk voor de gezondheid van het immuunsysteem, omdat het helpt om virussen en bacteriën te bestrijden. Selenium is belangrijk voor de gezondheid van de huid, haren en nagels. Een tekort aan selenium kan leiden tot een verminderde immuunfunctie, hartproblemen en andere gezondheidsproblemen.

Vitamine B

Er zijn 8 B-vitamines die het lichaam beïnvloeden en ze zijn allemaal noodzakelijk voor de preventie van kanker.

B-vitamines zijn een groep van acht vitamines die belangrijk zijn voor het goed functioneren van het lichaam. Hieronder een overzicht van enkele van de belangrijkste functies van B-vitamines:

  1. B1 (thiamine) helpt bij de stofwisseling van koolhydraten en is nodig voor een gezonde hart- en zenuwfunctie.
  2. B2 (riboflavine) helpt bij de stofwisseling van eiwitten, vetten en koolhydraten en is belangrijk voor de gezondheid van de huid en ogen.
  3. B3 (niacine) helpt bij de stofwisseling van voedingsstoffen en is belangrijk voor de gezondheid van de huid en het zenuwstelsel.
  4. B5 (pantotheenzuur) helpt bij de stofwisseling van voedingsstoffen en is nodig voor de aanmaak van hormonen en cholesterol.
  5. B6 (pyridoxine) helpt bij de stofwisseling van eiwitten en is nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen en neurotransmitters.
  6. B7 (biotine) helpt bij de stofwisseling van vetten, koolhydraten en eiwitten en is nodig voor gezonde haren, huid en nagels.
  7. B9 (foliumzuur) is belangrijk voor de groei van rode bloedcellen en helpt bij de preventie van aangeboren afwijkingen.
  8. B12 (cobalamine) helpt bij de aanmaak van rode bloedcellen en is nodig voor een gezonde zenuwfunctie.

Vitamine C

Vitamine C is een krachtige antioxidant die essentieel is voor het immuunsysteem en de cardiovasculaire gezondheid. Het kan de dood van kankercellen triggeren door oxidatie.

Ascorbinezuur is de meest verkochte vorm van vitamine C afkomstig van GMO-maïs en wordt gesynthetiseerd via een proces waarbij vluchtige zuren worden gebruikt. De meeste worden geproduceerd in China, waar ze berucht zijn omdat ze niet zo nauw nemen met de regels in de voedingsindustrie. Er is ook een nieuwe vorm die geproduceerd wordt uit paddestoelen.

“Een volwaardige, wat we noemen ‘Whole food vitamine C’, bevat  14 flavonoïden, rutine, tyrosinase, factoren P, K en J, koperionen, ijzer, mangaan, zink, fosfor, magnesium, selenium en ascorbinezuur”. Voorbeelden van bronnen van vitamine C zijn: zuurkool (uit het vat), citrusvruchten, paprika, kersen, kiwi en blauwe bessen.

IJzer (Iron)

Een verstoord ijzer-recyclingsysteem geeft roest in het weefsel en zo een hoge oxidatieve stress.

Vitamine K2

D3 en K2 horen bij elkaar voor een optimale calciumhuishouding en om de botten te versterken. Ze spelen een belangrijke rol in het immuunsysteem en de hormonenbalans.

Voorbeeld van een meetresultaat

Het compete meetresultaat wordt gepresenteerd in een overzichtelijke lijst met ideale bandbreedtes:

* De Cardi-Check

Deze test schat acute en chronische stress in door middel van de vitale ritmische balans tussen 5 indicatoren: Cardiflex, Cardistress, ANS, Cardiale coherentie en IRT.
In Nederland zijn er zo’n 1,55 miljoen mensen met een chronische hart- of vaatziekte en het is doodsoorzaak nummer één. 
Bij vrouwen uiten hartklachten zich vaak anders dan mannen. Soms worden klachten verward met overgangsklachten.

Een typisch meetresultaat can de cardi-check zie je hieronder:

De techniek van de SO-Check

De SO-CHECK is een spectrofotometer. Een spectrofotometer meet de concentratie van een bepaalde stof in een te analyseren monster door middel van de absorptie van zichtbaar licht. Achter deze link staat een youtube filmpje waarin dit principe wordt uitgelegd aan middelbare scholieren voor het vak Scheikunde.

De SO-CHECK is een meetapparaat dat dmv fotospectrometrie de concentraties van metalen en mineralen kan meten. Omdat fotospectrometrie in dit geval op het weefsel in de hand wordt toegepast is het niet nodig haren, urine of bloed te testen. Bijkomend voordeel is dat deze test heel snel is en de uitslag direct beschikbaar is.

Wilt u ook een SO-CHECK laten maken?

Voor deze test is het nodig dat uw bloedgroep bekend is.
Zonder uw bloedgroep kan de test niet worden uitgevoerd!

De SO-Check is zowel los op zichzelf als bij een afspraak te boeken.
Je kunt daarbij kiezen uit een afspraak voor thermografie, een orthomoluculair consult of een combinatie.

Het complete overzicht met prijzen staat op de boekingspagina: